Цікаво про все







Тема: «Зима - Білосніжка»
Мета
Навчальна:
Засвоєння навчальних знань
- Ознайомлення дітей з оповіданням
Г. Демченка «Зима»
- Розвиток навичок виразного читання
- Формувати вміння виразно читати віршовані твори


Формування предметних навичок
- створення предметного ланцюжка
– вибіркове читання
- вміння правильно аналізувати прочитане


Формування меж- предметних навичок
Розвиток навичок
- виділяти загальні ознаки
- підведення підсумків
- навички самоконтролю, самооцінки

Розвивальна:
Розвиток мовлення
Розвиток навичок
- висловлювати свої думки правильно сформульованими реченнями
- розвивати логічне мислення
- збагачувати словниковий запас


Розвиток уваги
- внаслідок концентрації
- завдяки зміни одного виду роботи на інший


Розвиток пізнавального інтересу
- розвиток інтересу до читання за допомогою бесіди про красу природи та подачу наглядної інформації
- поглиблювати знання про зимові явища

Виховна:
Розвиток особистих рис
- почуття особистості завдяки формуванню адекватної самооцінки в учнів
- розвиток артистизму
- завдяки формуванню бережного ставлення до природи


Формування життєвої компетенції
- формування особистих способів навчальної діяльності
- формування особистої точки зору та вміння її відстоювати
- вчити помічати красу довкола
- виховувати любов до поезії
- виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї







Обладнання:
  • Ілюстрації «Зима», «Зимові розваги»
  • Кросворд
  • Картки з прислів'ями (для роботи в парах)
  • Картки «Подорож зимовими казками»
  • Полотно з буквами (для роботи в групах)
  • Текст «Зима» Г.Демченка
  • Виставка дитячих книжок
  • Виставка дитячих малюнків (тема «Зима»)
  • Новорічна ялинка
  • Ялинкові прикраси
  • Сніжинки паперові та в'язані
  • Картки зі словами «сніжинка, сугроб, сніг, снігопад»
  • Картки з назвами казок
  • Конверт-телеграма з паперовими сніжинками (для складання павутиння) *Біла тканина (сніг)
  • Дитячі костюми «Зима», «Поштар», «журналіст».
  • Музика П.І. Чайковського «Пори року», «Грудень», «Хурделиця»
  • ІКТ уривки дитячих казок

Хід уроку
I. Організаційний момент
- Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Тож давайте привітаємо їх.
Діти.    Добрий    день!
У добрий час радо ми вітаєм Вас!
З миром зустрічаємо,
Щастя Вам бажаємо.

II. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Створення емоційного фону уроку.
У супроводі музики «Грудень» учитель читає вірш
Кружляє ніжний білий пух,
Міняє зайчик свій кожух.
Вдіває лиска рукавички,
Співають весело синички.
Ведмідь в барлозі вже дріма...
Яка пора, скажіть?...
  1. Стук у двері. З'являється поштарик
Учитель: - Ти хто?
Поштар: - Я, поштар. Вам телеграма.
Учитель: - А де ти її знайшов?
Поштар:- Телеграма
Слухав Птах на дротах,
Як гуде телеграф.
Потім знявся, закричав:
Телеграму я прийняв!
Передав телеграф,
Щоб ховався кожен птах,
Бо із півночі сюди
Йдуть великі холоди.
Вкрив дерева білими крильми
Морозець колючий, мов шипшина.
Білі черевички у зими,
Біла-біла в неї кожушина.
Білі сани, білогриві коні.
Білі рукавички пухові.
Білі щоки, а вуста червоні,
Мов розквітлі маки польові.
Учитель: - Добре. Давайте прочитаємо телеграму. (У конверті сніжинки з завданнями до уроку). Так це ж зима надіслала нам завдання. Виконавши усі з них ми повинні скласти зимове павутиння та прикрасити ялинку (починають виконувати завдання). Після кожного правильно виконаного завдання учитель розміщує прикрасу на ялинку, а сніжинку з завдання додає до зимового павутиння.
3. Відгадування загадок і кросворду
Група учнів (4 учні) загадує загадки до кросворда і записують слова у клітинки кросворда.
  1. — Доню! Доню! — кличе мати,
Швидше вийди-но із хати!
Дивина! Щезла стежка...
Де вона?
Вникла десь і огорожа ...
Сад на себе чом не схожий?
Що за диво? Все село Білим пухом занесло...
Дива зовсім тут нема —
Це в село прийшла ... (Зима).
  1. Без    рук, без фарб вікна розмальовує. (Мороз).
  2.     Росте вона додолу головою,
Росте вона холодною зимою.
А тільки сонечко засяє —
Вона заплаче й помирає (Бурулька).
  1. І не борошно, а білий,
І не вата, а м'який,
Покриває гори-кручі,
Застилає землю вкрай,
Щоб був кращий урожай.
Що це буде? Відгадай. (Сніг).
Під музику «Хурделиця» заходить Зима
Учитель: - Ти хто? Діти, як ви вважаєте хто ця біла красуня?
Учні: - Це Зима
Учитель: - А як ви здогадалися?
Учні: - Про таку білу красуню нам розповідав поштар.
Учитель: - Здрастуй, зимонько прекрасна!
Білолиця, світла, ясна!
Всі тебе вітають
Щиро прославляють!
- Скажи, красуня, чи ти дійсно Зима?
Зима:
Надійшли морози,
Ріки закували І березам коси Інеєм прибрали.
Пухова перина Очі убирає,
Біла скатертина —
Ні кінця, ні краю.
Під серпанком білим
Трави і листочки,
Річка оніміла,
Не дзюрчать струмочки
Омертвіли лози,
Ледь гіллям хитають,
А в полях морози
Та вітри гуляють.
Учитель: - Що зима зробила з природою?
- Зима так швидко залетіла до нас та переплутала усі букви
4. Робота в групах (робота виконується під музику П.І.Чайковського «Грудень»)
Із букв скласти слова ( Хурделиця, Віхола, Завірюха, Хуртовина, Заметіль)
(Після перевірки кожна група розповідає вірш про своє природне явище)
*Баба віхола, сива Віхола На метальній мітлі приїхала.
*Ой на дворі метелиця. Крутить вертить хурделиця.
*І не завадило б кожуха, Така буває завірюха.
*Насунули хмари звідусіль І закружила заметіль.
*3илла лютує. Хуртовина. Мороз сердитий надворі.
І сніжна котиться лавина, Нема ні зореньки вгорі.
  1. Хвилинки поезії
Зима: - А чи знаєте ви вірші про зиму?
Читання віршів учнями.
  1. Роба в парах
Скласти прислів'я та приказки
  1. Мотивація навчальної діяльності
    1. Скласти ланцюжок
Сніжинка- Сніг- Снігопад- Сугроб
2. Енергізатор : Сніжинка- руки зверху вниз,
Сніг- в долоні
Снігопад- стукнути ногами Сугроб- дах над головою
  1. Повідомлення теми та мети уроку
1. Робота з оповіданням Г. Демченка «Зима»
- Словникова робота (запурхали, роздовбує, ведмідь)
- Читання учнями (ланцюжком)
Зима
Помахала осінь останнім жовтим листям і попрощалася з нами. Не видно сонця. Зрідка-зрідка виходить воно погуляти. Важкі хмари табунами бродять, небо застилають.
Прохолодно. Затулив нору борсук. Спить. І ведмідь-волохань спить. А маленька білочка-вертуха по гілках стрибає. Що їй! Є в неї і грибки, і горішки. Весело тарабанить дятлик на сосні. Шишки роздовбує. «Сніг-сніг-сніг... » — закричали снігурі, що тільки прилетіли з півночі.
Дихнув мороз, пробіг на срібних ковзанах річкою. Запурхали лапаті сніжинки. Прийшла сніжна зимонька.
Г. Демченко
- Самостійне читання
- Вибіркове читання
  • Що казали снігурі?
  • Що робить взимку борсук?
  • А ведмідь?
  • Чому білочка не спить?
  • Яка пора року прийшла?
  1. Фізхвилинка
Морозець, морозець, не щіпай нам щічки,
Теплі валянки у нас, шубки й рукавички
Морозець, морозець, плещемо в долоні,
У дівчаток і хлоп'яток носики червоні
  1. Обговорення прочитаних творів. Систематизація знань учнів.
  1. Бесіда про зиму.
  2. Знайомство з виставкою дитячих книг
Учитель: - Яка зараз пора року?
Яке оповідання читали?
У шкільній та міській бібліотеках ви можете знайти книжки з оповіданнями та віршами про зиму.
  1. Зимовий вернісаж (виставка дитячих малюнків)
  2. Подорож по зимовим казкам. Вікторина, (звучить уривок казки, тим часом учень
записує назву казки на картку). Самоперевірка (самооцінювання) показати на дошці правильні відповіді.
  1. Підсумок уроку
  1. Гра «Мікрофон»
У класі з'являється журналіст
Журналіст: - Ой! Пробачте. Я запізнилася. Мені ж треба узяти інтерв'ю для газети «Зимові новини»
  • Хто завітав до вас на урок?
  • Яка зараз пора року?
  • Докажіть?
  • Яке сьогодні число?
  • Що ви можете сказати про число 12?
  • Який день тижня?
  • Який зараз місяць? Назвіть зимові місяці.
  • Як змінюється тваринний світ взимку?
  • Як живеться птахам взимку?
  • Чому деякі птахи відлетіли у вирій?
  • Ой! А яка у вас прекрасна ялинка! А яке свято наближається?
Учитель: - Давайте подивимось на нашу ялинку у кінці уроку. Вона стала дуже красивою. Правильно виконавши всі завдання ми змогли її так гарно прикрасити.
  1. Бесіда «Збережи ліс»
Чи може будь яка людина піти до лісу та вирубати собі ялинку? Чому?
Що станеться, якщо усі люди на планеті захочуть вирубати для себе красуню?
Чому треба берегти природу?
  1. Робота з розфарбовкою.
Скільки на ялинці ліхтариків?
Скільки прикрас?
Чого більше?
Розфарбуйте ялинку.
VIII. Домашнє завдання
Читати оповідання, вірші та казки про зиму. Намалювати Ілюстрацію до оповідання Г. Демченка «Зима».

Немає коментарів:

Дописати коментар